Łatwo przyswajalne pokarmy - Lekka i przyjazna dla żołądka żywność

Podczas trawienia ludzie rozbijają pokarm, który żywią się na części, i rozkładają je na odpowiednie miejsce w naszym ciele. W żołądku - lub w jamie ustnej - wszystko zostaje zmiażdżone, a następnie składniki odżywcze z jelita są podawane krwi, która rozprowadza je do właściwych miejsc w ciele. Nie wszystkie pokarmy są równie dobre i lekkostrawne. Zwłaszcza tłuste i silnie słodzone lub solone jedzenie, ciało nie może się dobrze trawić. Rezultatem są wzdęcia, zaparcia lub poważniejsze problemy żołądkowe. W poniższym artykule znajdziesz 20 najlepszych lekkostrawnych pokarmów, które mogą być trawienne, a nawet trawienne. Nawiasem mówiąc, nie należy lekceważyć dobrze funkcjonującego układu pokarmowego, ponieważ wiele chorób rozwija się tylko dlatego, że coś jest nie tak z żołądkiem i jelitami. Jeśli twoje jelito jest już osłabione, cały twój układ odpornościowy traci siłę. W jelicie znajduje się większość komórek układu odpornościowego. Ponadto przewód jelitowy jest połączony z innymi narządami, takimi jak wątroba, która jest odpowiedzialna za detoksykację naszego organizmu. Zdrowy żołądek i przewód pokarmowy oraz dobrze funkcjonujące trawienie są podstawą ogólnego samopoczucia.

Owoce

1. Dojrzałe banany

Banany są nie tylko popularne, ponieważ są tak słodkie, ale także dlatego, że są bardzo pożywne. Zwykle zawierają węglowodany w postaci skrobi lub cukru - stosunek zależy od ich dojrzałości. Zielone, niedojrzałe banany mają wysoką zawartość odpornej skrobi. Kiedy banan dojrzewa, skrobia rozpada się na proste cukry, które organizm może łatwo strawić. Co ciekawe, zawartość skrobi w niedojrzałych bananach wynosi około 70-80%, ale po dojrzewaniu spada do mniej niż 1%. Gdy dojrzewają banany, uwalniają one także rodzaj włókna zwanego pektyną. Dzięki temu banan jest bardziej miękki i łatwiejszy w trawieniu.

2. Awokado

Jeśli weźmiesz to dokładnie, awokado jest bardziej prawdopodobne, że jest owocem, niż często uważane za warzywo. Awokado jest lekkostrawne dla żołądka, co między innymi wiąże się z ich elastyczną konsystencją. Ciało nie potrzebuje dużo energii, aby przetworzyć kremowy rdzeń awokado. Możesz używać awokado na prawie każdy posiłek: jako dodatek do grzanego brzucha, jako mieszankę z innymi warzywami, jako sałatkę na lunch lub jako dodatek do chudego mięsa wieczorem. Dostępny przez cały rok, awokado są zawsze wzbogacone o zdrowe tłuszcze, błonnik i potas, dzięki czemu nie są one po prostu lekkostrawnymi pokarmami, zapewniają także niezbędne składniki odżywcze, których potrzebuje organizm na co dzień.

3. Kiwi

Kiwi jest obciążony dużą ilością składników mineralnych i składników odżywczych, które są dobre dla zdrowia jelit. Owoce kiwi zawierają witaminy C i E, kwas linolenowy, magnez, potas, aktynidynę, kwasy tłuszczowe i pepsynę, które są szczególnie dobre dla trawienia i cenne dla zdrowia procesów trawiennych. Kiwi są prawdziwymi bombami witaminowymi, podczas napełniania i podawania wody. Mówi się również, że kiwi pomagają w odchudzaniu, ponieważ owoc pochodzi z Chin i zawiera wiele rozpuszczalnych włókien, które pomagają w trawieniu i pomagają zapobiegać lub blokować zaparcia. Jeśli częściej cierpisz na zaparcia, powinieneś codziennie jeść kiwi - najlepiej na początku dnia - w celu pobudzenia trawienia.

4. Papaya

Bogaty w papainę papaya z owoców tropikalnych ułatwia rozpad białek w żołądku. Powoduje to łatwiejsze trawienie i lepsze wchłanianie składników odżywczych z pozostałego pożywienia. Pochodzący z Ameryki Środkowej papaya ma również właściwości przeciwzapalne, które mogą pomóc w złagodzeniu żołądka. Papaja jest bardzo lekkostrawna, a także łagodzi problemy, takie jak alergie pokarmowe i zgaga. Papaję należy regularnie spożywać w celu prawidłowego funkcjonowania jelit i dobrego trawienia.

5. Śliwka

Śliwki są bogate w rozpuszczalne i nierozpuszczalne włókna. Dlatego śliwki mogą działać jako naturalny środek przeczyszczający, który stymuluje przewód pokarmowy i okrężnicę. Śliwki pomagają również zmniejszyć wewnętrzne zapalenie i wzmocnić układ odpornościowy. Jeśli nie podoba ci się konsystencja owoców, możesz również użyć szklanki soku śliwkowego rano przed śniadaniem lub po obiedzie, aby pobudzić trawienie. Suszone śliwki nie tylko kojarzą się z dobrym trawieniem, ale również są dobre dla serca, zapobiegają rakowi jelit i są dobre dla oczu.

Warzywa

6. Kiszona kapusta

Kiszona kapusta jest nie tylko łatwa w trawieniu, ale także poprawia trawienie innych pokarmów. Kapusta kiszona pomaga zwiększyć liczbę bakterii kwasu mlekowego zaangażowanych w stymulację trawienia. Aby poradzić sobie z ostrymi problemami z zaparciami, należy zawsze mieć w domu surową kapustę lub sok z kwaśnej śmietany. Oba są znane z domowych środków na zaparcia, które należy spożywać przed posiłkami. Podobnie jak jogurt, kiszona kapusta ma również działanie probiotyczne. Zawiera również kiszoną kapustę, która jest zrobiona z białej kapusty, ważnej witaminy B12 i powinna również pomóc w regeneracji flory jelitowej po antybiotykoterapii.

7. Słodkie ziemniaki

W wielu krajach słodki ziemniak jest integralną częścią menu, w tym w Indiach i Ameryce. Ale nawet tutaj słodka siostra ziemniaka zyskuje coraz większą popularność. Słodkie ziemniaki są całkiem zdrowe. Większość składników odżywczych znajduje się w skorupie, dlatego powinieneś używać ich ze skórą, jeśli Twój układ trawienny ma czerpać korzyści z bulwy. Słodkie ziemniaki są dobrym uczuciem sytości, ponieważ są dobrym źródłem węglowodanów. Zawierają również wartościowy mangan, mogą nawet pomóc w leczeniu wrzodów żołądka i dwunastnicy. Ponadto witaminy C i E są obfite w słodkie ziemniaki.

8. Dynia

Dynia jest lekkostrawna, ponieważ składa się z wielu rozpuszczalnych włókien i jest bardzo uniwersalna w kuchni. Dynia zawiera wysoki poziom witamin A i C, ma niską zawartość skrobi strawnej, a także zawiera dużo wody i potasu, co wspomaga trawienie i zapobiega odwodnieniu. Użyj dyni jako podstawy do burgerów, do pieczenia z humusem, w koktajlach, w gulaszach lub jako zupa. Nawet z dobrą oliwą z oliwek lub miodem pieczonym w piekarniku, dynia jest wyjątkowym i bardzo zdrowym deserem. Dynia też smakuje jak puree, jeśli chcesz coś innego niż tłuczone ziemniaki jako dodatek. Nawiasem mówiąc, dynia staje się coraz bardziej popularna wśród osób cierpiących na prostaty.

9. Ogórek

Ogórki są obciążone witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami, mają właściwości przeciwzapalne i są również trawienne. Ze względu na wysoką zawartość błonnika i wody, ogórki pomagają zapobiegać zaparciom, zmiękczając stolec i ułatwiając wypróżnienia. Zawarte w niej przeciwutleniacze pomagają zapobiegać tworzeniu się toksycznych substancji, które mogą prowadzić do niestrawności i zapalenia żołądka. Dlatego należy zawsze jeść ogórki jako przekąskę, dodawać je jako składnik do koktajli, soków lub sałatek. Jeśli cierpisz na problemy trawienne, ale nie chcesz przegapić mięsa, powinieneś zawsze jeść to ze świeżą sałatką z ogórka, ponieważ w ogórkach jest enzym Erepsyna, który rozbija białka zawarte w mięsie i czyni je bardziej strawnymi.

10. Warzywa liściaste

Warzywa liściaste, takie jak szpinak, kapusta i sałata, od dawna uważane są za suplementy żywności i są wyjątkowo korzystne dla zdrowia. Warzywa liściaste są lekkostrawne, a jednocześnie zawierają bogactwo składników odżywczych, które są niezbędne dla organizmu. Również w przypadku utraty wagi wszystkie odmiany warzyw liściastych są idealnie dopasowane. Aby zmniejszyć wagę i utrzymać warzywa liściaste na stałe w diecie, zaleca się zielone koktajle ze szpinaku, sałatek i ziół. Jeśli wcześniej nie spożywałeś warzyw liściastych, zacznij od małej ilości szklanki świeżo zmiksowanego soku, ponieważ Twój żołądek musi się do tego przyzwyczaić.